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Message par Hugö Mer 6 Fév - 5:20

Hop notes de mises à jour temporaires pour la prochaine maj, à savoir la 2.4.

Notes sur la mise à jour 2.4


Général



  • Désormais les personnages conserveront les rangs des sorts
    de talent, donc lorsqu’ils se re-spécialisent, ils n’auront plus à
    apprendre ces sorts à nouveau.
  • Score de Hâte : Désormais le
    score de hâte réduit le temps de recharge global des sorts jusqu'à un
    minimum de 1 seconde. Ce changement ne s’applique pas aux capacités de
    mêlée et à distance.


Objets



  • Désormais les joueurs pourront acheter des objets JcJ de
    niveau 70 de qualité supérieure auprès des marchands des différentes
    réputations.
  • Les caractéristiques des objets destinés aux
    Paladins Vindicte ont été ajustées. Par conséquent les Paladins
    Vindicte devraient constater une augmentation de leur DPS.
  • Désormais les joueurs ne peuvent porter que 80 Biscuits de manne invoqués à la fois.


PvP : Suppression du rendement décroissant de l’honneur en 2.4

Sachant que les nouveaux royaumes de test ouvriront prochainement, nous
voulions donner à tous un aperçu d’un des changement majeurs en JcJ qui
est prévu pour la mise à jour de contenu 2.4.0.

Actuellement, les rendements décroissants sont appliqués aux cibles qui
vous rapportent de l’honneur. Cela signifie qu’à chaque fois que vous
tuez la même cible, celle-ci vous récompensera de moins en moins en
honneur ; 10% en moins par mort de la même cible exactement. Un des
inconvénients majeurs du rendement décroissant est que les calculs
nécessaires, pour des centaines ou des milliers de joueurs, sont trop
intensifs pour être faits en temps réel, par conséquent l’honneur est
calculé durant les heures creuses. Par conséquent cela exige que
l’affichage de l’honneur soit tout d’abord une estimation. Nous avions
amélioré le système, le calcul étant effectué de façon journalière
plutôt que chaque semaine, cependant cela ne nous satisfaisait pas.
Tout simplement parce que cela engendrait beaucoup de confusions ainsi
qu’une disparité entre les accomplissements réalisés et les récompense
accordées.

Afin d’éviter les éventuelles abus du système d’honneur nous avions mis
en place ce rendement décroissant. Comme le jeu s’est développé, et en
particulier le système d’honneur et des champs de bataille,
l’exploitation de ce dernier sans rendement décroissant ne serait plus
considéré comme une alternative lucrative simplement en participant
normalement à un champ de bataille. Nous avons également énormément
amélioré notre capacité à contrôler et suivre ce type d’abus en jeu.

A présent, le fait d’appliquer le rendement décroissant de l’honneur ne
nous semble plus nécessaire et nous planifions de le retirer lors du
déploiement de la mise à jour de contenu 2.4.

Nous incluons également avec ce changement quelques restrictions : les
joueurs ayant l’affaiblissement mal de résurrection ne donneront plus
d’honneur, et si un joueur meurt 50 fois ou plus pendant un champ de
bataille il ne vaudra plus d’honneur durant le reste de la bataille.

Cette modification signifie pour vous que dès que vous terrassé un
ennemi, il vous récompensera immédiatement en honneur et vous pourrez
aller directement le dépenser. Il n’y aura plus d’estimation d’honneur
et vous n’aurez plus à attendre le jour suivant pour utiliser vos
points d’honneur. Vos accomplissements en JcJ à base d’honneur seront
donc instantanés.



Vallée d'Alterac

Premièrement, le tunnel de départ de la Horde sera déplacé pour être à
une distance plus équitable des premiers objectifs. Cela permettra,
lorsque la bataille commence, que le point de départ de chacune des
factions soit à une distance équivalente par rapport à l’ensemble du
terrain.

De plus, les Généraux et les Maîtres de guerre de chaque faction
recevront une amélioration cumulable qui augmentera leurs points de vie
et leurs dégâts. Plus ils seront nombreux sur le champ de bataille,
plus ils seront dangereux. Le but de cette modification est de
renforcer la focalisation sur les tours qui abritent les Maîtres de
guerre, ainsi que leur défense, au fur et à mesure que les joueurs
s’approchent du Général adverse et conquièrent du terrain.

Par ailleurs, Balinda Gîtepierre a eu le temps de compulser de nombreux
livres de sorts, et est devenue un opposant plus coriace face à la
Horde car les dégâts de ses sorts seront plus importants. Les récentes
modifications apportées au nombre de points de vie de Balinda et de
Vanndar Foudrepique n’ont donc plus lieu d’être, et ces derniers
retrouveront les points de vie qu’ils possédaient auparavant.

Grâce à ces changements, la stratégie et la cohésion d’équipe tiendront
une place encore plus importante, et ce du début à la fin de la lutte
acharnée entre l’Alliance et la Horde pour les terres d’Alterac. Le
rendez-vous sur le champ de bataille est pris !



Arène


  • Vue de l'Ombre va être modifié. Désormais, elle augmente
    les dégâts de 5% au lieu de faire des dégâts sur la durée. La durée
    passe également de 21 à 15 secondes.


Raids et Donjons



  • Tous les boss d’instances à 25 joueurs qui octroyaient des
    marques de set d’armure en donneront une supplémentaire ! De plus, les
    boss donneront également plus d'or.
  • Les gemmes obtenues par le biais d’instances héroïques ne sont plus « Unique-équipé ».
  • Les
    objets récupérables sur le Seigneur funeste Kazzak et sur
    Marche-funeste ont été modifiés pour être à présent liés quand équipés.
    De plus, l’or que laissent ces boss a significativement été augmenté.
  • La réputation Balance des Sables augmentera désormais plus rapidement au Mont Hyjal.


Chaman



  • Grâce guérisseuse : Désormais ce talent réduit les chances que vos sorts soit dissipés de 10/20/30%.


Démoniste



  • Le Rituel d’Invocation peut être utilisé pour invoquer des
    joueurs en instance s’ils remplissent les conditions requises pour
    participer à celle-ci.


Druide


  • Les ours Combat farouche seront améliorés. Lacérer fera des dégâts supplémentaires en fonction de votre puissance d'attaque.


Guerrier


  • En ce qui concerne Tourbillon, les coups critiques infligés
    avec des armes en main gauche pourront déclencher Rafale et Saccager.
  • En ce qui concerne Rage Infinie, cette capacité octroiera beaucoup plus de rage qu’auparavant.


Mage


  • Vol de sort ne remplacera plus une amélioration de longue durée déjà appliquée sur vous.
  • Les joueurs ne pourront porter que 80 Biscuits de manne invoqués à la fois.


Paladin


  • Les caractéristiques des objets destinés aux Paladins
    Vindicte seront ajustées. Par conséquent les Paladins Vindicte
    devraient constater une augmentation de leur DPS.


Prêtre


  • Gardien de peur sera utilisable en Forme d’Ombre.


Métiers


  • Pêche : une nouvelle quête journalière de pêche sera
    ajoutée. Pour la découvrir il vous faudra aller rendre visite au vieil
    homme mystérieux pêchant au Lac Silmyr en dehors de la cité de
    Shattrath afin de découvrir les trésors qu’il a à offrir.
  • Enchantement : Une recette sera ajoutée afin de convertir un cristal du vide en deux grands éclats prismatiques.


Interface Utilisateur


  • Les messages des maîtres de jeu apparaissent désormais avec une icône Blizzard à coté de leur nom.
  • En
    récupérant des objets liés quand ramassés, la boîte de dialogue de
    confirmation affichera le nom de l’objet. Vous pouvez désormais
    vérifier que vous ramassez le bon objet lié quand ramassé.
  • Les
    objets liés quand ramassés que vous seul pouvez récupérer (Insigne de
    justice, etc.…) n’afficheront plus une boîte de dialogue de
    confirmation.
  • Le champ de recherche dans l’interface
    utilisateur de métier a été amélioré et désormais il permet d’affiner
    davantage les recherches. Par exemple vous pouvez chercher des objets
    par couleur de gemmes à sertir, par effet (Coup critique, etc.…), ou
    bien par effet qu’octroie une gemme (Force, etc..). De plus, la
    recherche d’objet par niveau est plus intuitive. Vous pouvez désormais
    chercher des objets de niveau « 15-20 » afin de trouver ceux que vous
    pouvez faire et qui requièrent comme niveau minimum 15 à 20.

Lors de la mise à jour 2.4, nous allons introduire en jeu une fenêtre
des options d’interface entièrement réactualisée. Par conséquent, la
plupart des systèmes qui interagissent avec la fenêtre actuelle des
options d’interface subiront quelques modifications de codage.

La nouvelle architecture du système devrait permettre aux créateurs
d’add-ons de modifier leur contenu sans les soucis de corruption de
ficher qui pouvaient survenir avec la version actuelle des options
d’interface.

De plus, ce nouveau système bénéficiera d’une zone dans laquelle les
créateurs d’add-ons pourront présenter leurs propres options de
configuration aux joueurs. Cette zone aura un titre personnalisable,
des sous-catégories et des cadres. Nous aimerions encourager les
créateurs intéressés par cette nouvelle fonctionnalité à tester le
nouveau système sur les royaumes de test avant le déploiement de la
mise à jour 2.4 sur les royaumes normaux.

Des informations détaillées sur comment utiliser ce système peuvent
être trouvées dans Blizzard_InterfaceUI.lua sous forme de commentaires
codés.

Nous vous rappelons également que tous les add-ons qui interagissent
avec la fenêtre des options d’interface, la modifient, ou modifient la
manière dont ces options affectent d’autres systèmes en jeu, devront
être réactualisés lors du déploiement de la mise à jour de contenu 2.4.
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Message par Nävis Mer 6 Fév - 9:32

Y'a des trucs valables Smile
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Message par Diacron Mer 6 Fév - 12:21

Truc important....on peut transformer les cristaux du vide en eclat prismatique....ça ça va nous servir pour en avoir plus facilement...^^
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Message par Pouma Mer 6 Fév - 12:33

Nävis a écrit:Y'a des trucs valables Smile
non No
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Message par Nonolejuste Mer 6 Fév - 12:41

Ca sent la fin de braderie générale avant la remise a plat de l'extension....
Padre...t'as pas bien lu...le seul truc important c'est le up des palas vindictes...enfin je dis ça....
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Message par Diacron Mer 6 Fév - 14:09

Si mais ça je te l' avais deja dit Lejuste....rappelle toi.....la vindicte est la spé à la mode pour les ups....
Mais c' est cyclique....ça va pas durer.... Very Happy
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Message par Nävis Mer 6 Fév - 17:18

Pouma a écrit:
Nävis a écrit:Y'a des trucs valables Smile
non No

Ah bon, où ça non ?

Tu vas pas chouiner pour quelques biscuits quand même ? Razz
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Message par Arkawood Mer 6 Fév - 17:34

en gros y'aura 3 piece de set sur les boss SSC et l'oeil ? plutot une bonne nouvelle non ?
Une nouvelle formule d'enchantement, un petit up pour druide feral en pve, des gemmes epik plus unique ... que demande le peuple !
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Message par Pouma Mer 6 Fév - 18:25

Nävis a écrit:
Pouma a écrit:
Nävis a écrit:Y'a des trucs valables Smile
non No

Ah bon, où ça non ?

Tu vas pas chouiner pour quelques biscuits quand même ? Razz
Bensi, je pars pas sans mes 100 biscuits... Pour pouvoir en filer a celui qui regardait le plafond qd la dinette était servie. Razz

Nan, LE truc utile aurait été que lorsqu'on invoque une émeraude de mana ca complete le stack de 3 au lieu de te faire "Pshhhh ! je ne peux pas en emporter plus"
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Message par londonner Mer 6 Fév - 20:11

oui je suis d accord pas grand chose d interessant a part la piece de set en plus sur les boss....ca va etre cool....trois pieces de set sur chaque boss que du bonheur.....ca devrait permettre de se stuffer achement plus vite....

sinon si c est cyclique c etait quand le tour des guerriers def d etre a la mode des ups....et c est quand la prochaine fois qu ils seront a nouveau a la mode^^
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Message par Diacron Mer 6 Fév - 20:48

Les guerriers def ont été up quand tu avais pas encore le jeu....au debut ils etaient en armure tissu du level 0 au 40 et apres balsa de 40 à 60....ça a été un gros up la plaque voire meme presque trop...

Au depart les persos war def n' avaient pas non plus d' emplacement pour les items de tete , de poignets, de pantalon, de bottes...mais bon ça faisait un peu con tout ces mecs avec un petit haut en tissu, une grosse epée, un boubou et le cul nu....

De plus, quand tu faisais un war au commencement du jeu, tu pouvais lire les channels mais tu n' avais pas accés à l' ecriture...

Donc mon ami..regarde bien tout ce que tu as aujourd'hui....vous avez vraiment été up quand meme....faudrait pas voir à exagerer....

Au plaisir.... Patch 2.4 930699
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Message par doudmo Mer 6 Fév - 21:13

Patch 2.4 751445
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Message par Drizztdo Mer 6 Fév - 21:20

je dirais même plus Patch 2.4 751445
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Message par Lisys Mer 6 Fév - 21:53

Patch 2.4 361946
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Message par Elghira Jeu 7 Fév - 9:39

Ouep ben encore un patch constructif tiens....ils auraient pu mettre aussi 10000 po sur chaque boss aussi....
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Message par Pouma Jeu 7 Fév - 13:25

Est ce que kkun comprend cette phrase ?
Score de Hâte : Désormais le score de hâte réduit le temps de recharge global des sorts jusqu'à un minimum de 1 seconde. Ce changement ne s’applique pas aux capacités de mêlée et à distance.

Ca veut dire que la hate va reduire le cd de tous les sort, jusqu'a un minimum d'1s ? ... Donc exit le cd universel d'1.5 sec ?
C'est en plus de la hate actuelle ou à la place. Je dubite fortement de l'interet de la chose... Surtout pour les sorts de canalisation...

Ou alors j'ai rien capté Razz
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Message par Elghira Jeu 7 Fév - 13:47

la hate fera descendre le cd d'un sort à 1sec au minimum c est tout qu'elle que soit l'origine de la hâte je pense
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Message par Arkawood Jeu 7 Fév - 13:51

à ce que je comprend, si tu as un sort qui a un CD de 3s ton score de hate diminu ce CD jusqu'a une valeur limite de 1s.

Apres reste a savoir si c'est un up ou un nerf ^^
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Message par Arkawood Jeu 7 Fév - 14:31

Et vous savez pour quand c'est prévu tout ca ?

N'empeche on en parle pas mais ya un gos up des demonistes, ils vont redevenir utile, car s'il peuvent TP les joueurs directement en instance, c'est un gros plus d'en avoir un dans le groupe comme ca si qq1 se barre, on peut le remplacer et continuer l'instance en mois de 2 min, ca va fuser les annonces du types : 'qui pour dernier boss hero on est devant on TP, buff et go poutrage ^^'
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Message par londonner Jeu 7 Fév - 14:34

bon ok j ai compris le guerrier spe def que je suis arrete de se plaindre^^

sinon Pouma je pense qu il s agit en effet du CD universel de 1.5 sec....qui pourra etre amener a 1 sec minimum....alors oui pour un sort canaliser ca sert a rien par contre pour tous les instants ca aide....du coup ca te permet d enchainer les explosion des arcanes plus vite ou les javelot de glace plus vite....tous ce qui a un CD superieur a 1 sec...donc tout ce qui n est pas un instant et tout ce qui a un temps d incant ou de canalisation superieur a une seconde...bah ca change rien.

en bref tu pourras juste enchainer les exlposions des arcances 33% plus vite.
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Message par Ravnica Sam 9 Fév - 11:29

Allez hop, le patchnotes complet actuel :


World of Warcraft PTR Patch 2.4.0



The latest test realm patch notes can always be found at http://www.worldofwarcraft.com/patchnotes/test-realm-patchnotes.htm
The latest patch notes can always be found at http://www.worldofwarcraft.com/patchnotes/


The Sunwell Isle


  • The Sunwell Isle is now available for
    play. This area includes a new quest hub and 5-player and 25-player
    instances. Join the Shattered Sun Offensive in shutting down Kael’thas’
    nefarious operations. This new force is comprised by both the Aldor and
    Scryers and is led by the Naaru. Players will take part in claiming
    Sun’s Reach and setting up a larger base of operation to stop Kael’thas
    and the Legion.



Combat Log Improvements



  • The combat log has undergone
    improvements that allow more robust combat filtering including the
    ability to define custom colors for enemies and friends as well as
    combat filtering for self and others.[/size]


General


  • The combined forces of Shattrath have
    launched an attack on the Isle of Quel’Danas, to confront Kael’thas and
    the Legion at the Sunwell and surrounding areas. Players will now be
    able to gain reputation with the Shattered Sun Offensive and
    participate in a new set of daily quests.
  • A representative of the Keepers of Time has been spotted at
    the World’s End Tavern in Shattrath. Players in good standing with the
    faction will be granted ease of passage to the Caverns of Time.
  • Characters will now retain talented spell ranks so when they retalent they do not have to relearn the spells from trainers.
  • Spell
    Haste: Spell haste now reduces the global cooldown on spells, down to a
    minimum of 1 second. This change does not apply to melee and ranged
    abilities.
  • Item Cast Spells: Many spells cast by items were being cast
    as if the caster were the same level as the item. Most of those will
    now cast at the player’s level, giving them a reasonable chance to
    miss, be dispelled, or be resisted.
  • Spirit-Based Mana Regeneration: This system has been
    adjusted so that as your intellect rises, you will regenerate more mana
    per point of spirit.
  • Weapon Skill: Points will be gained faster in weapon skills for levels 1 through 59.


Racials


  • Find Treasure: This ability no longer deactivates upon death.

Druids


  • Empowered Rejuvenation: This talent now properly affects the final heal from Lifebloom.
  • Gift of Nature: This talent now properly affects the healing from Tranquility.
  • Insect Swarm: Casting lower ranks of this spell is now properly penalized like other healing and damage effects.
  • Lacerate: This ability now deals additional damage based on the attack power of the Druid.
  • Mangle (Bear) now properly triggers a 1.5 second global cooldown, increased from 1.0.
  • Natural
    Perfection: This ability will no longer be triggered by taking critical
    strikes while sitting. In addition, it is now affected by the Subtlety
    talent.
  • When a Druid in cat form casts Pounce it will now properly animate.

Hunter



  • Equipping a thrown weapon while in the middle of an Auto-Shot will no longer cause animation issues.
  • Casting Flare while in any way not visible, will no longer cause your flare to be invisible to other players.
  • Hunter’s
    Mark: Hunters with Improved Hunter’s Mark will now properly overwrite
    Hunter’s Mark cast by Hunters without the talent.
  • The stamina tooltip for hunter pets will now display the proper health increase


Mages


  • Using low ranks of Fire Ward and Frost Ward spell will now be penalized the same way healing spells are penalized.
  • Fire Ward: Using low ranks of this spell is now properly penalized like other healing spells are penalized.
  • Frost Ward: Using low ranks of this spell will now be penalized the same way healing spells are penalized.
  • Frostbite: When a frost spell is reflected back at a Mage, it is now possible for the Mage to suffer from the Frostibte effect.
  • Ice Barrier: Using low ranks of this spell will now be penalized the same way healing spells are penalized.
  • Permafrost: This talent will now correctly increase the movement slowing effect of frost Armor instead of the attack speed slow.
  • Spellsteal will no longer overwrite a longer duration buff.
Paladins



  • Avenger’s Shield, Holy Shield and Holy
    Shock: Casting lower ranks of these spells is now properly penalized
    like other healing and damage effects.
  • Divine Illumination: The mana energize from this talent no longer has a chance to set off other triggered effects.
  • Holy
    Shield and Holy Shock: Casting lower ranks of these spells is now
    properly penalized like other healing and damage effects.
  • Judgment of the Crusader: It is no longer possible to have
    icons for two different ranks of Judgment of the Crusader appear at the
    same time when judged by multiple Paladins.
  • Judgment of Wisdom: Some abilities (such as Frostbolt) were
    not triggering the mana energize effect from this spell. This has now
    been fixed.

Priests


  • Fear Ward is now usable while in Shadow form.
  • Inner Focus: Chastise now benefits from Inner Focus. In addition, Starshards no longer consumes Inner Focus.
  • Power Word: Shield: Using low ranks of this spell will now be penalized the same way healing spells are penalized.
  • Prayer of Mending: This spell will now fade from players who leave or enter an instance, change continents, or exit the game.
  • Reflective Shield: The reactive damage from this talent no longer breaks crowd control affects which break on taking damage.
  • Shadowguard: No longer consumes the charge of Inner Focus when triggered.
  • Silent
    Resolve:This talent is now affects Surge of Light, Power Infusion,
    Inspiration, Spirit Tap, Blackout, Levitate, Shackle Undead, Touch of
    Weakness, Hex of Weakness, and Symbol of Hope.
  • Touch of Weakness: No longer consumes the charge of Inner
    Focus when triggered. It will also function properly even when the
    Priest with Touch of Weakness on is silenced or stunned.
  • Vampiric Touch: Casting lower ranks of this spell is now properly penalized like other healing and damage effects.
Rogues



  • Cheat Death: A combat log message will now show when this ability activates.
  • Vanish: This ability will no longer sometimes cause the UI to display Shadowmeld as active when it has been cancelled.
  • Abilities
    that can be used while stealthed, without breaking stealth, can now be
    cast without breaking Vanish when used at the same time.
  • Sap mechanic changed from “Incapacitate” to “Sap”. This
    will allow more humanoids that were previously immune to Sap to be
    vulnerable to Sap, but still immune to Gouge. Note that anything that
    removed Sap previously will still remove Sap after the change.


Shaman


  • Call of Thunder: (Rank 5) now gives 5% critical strike chance.
  • Earth Shield: Mana cost reduced roughly in half, and charges reduced from 10 to 6.
  • Elemental Focus: This buff will no longer be removed when Shamanistic Focus is triggered.
  • Healing
    Grace: This talent now reduces the chance your spells will be dispelled
    by 10/20/30%.The resistance to being dispelled modifier from this
    talent now applies correctly to Water Breathing.
  • Rockbiter Weapon: Tooltip and error messages have been adjusted slightly.
  • Stormstrike has a new icon.
  • Totem
    timer icons will now show up under your player portrait when you cast
    totem spells. Right-clicking a totem timer icon will destroy that
    totem.
  • The Shaman spell Fire Nova Totem will no longer sometime detonate without doing any damage


Warlocks



  • Demonic Knowledge: This buff will no longer remain on enslaved demons when Enslave Demon is removed.
  • Pyroclasm: This talent now works correctly again with Rain of Fire.
  • Ritual of Summoning can be used to summon players into instances if they meet the instance requirements.
  • Shadow Ward: Using low ranks of this spell will now be penalized the same way healing spells are penalized.

Warriors


  • Endless Rage will now give the correct amount of rage as intended from damage dealt by a Warrior.
  • Stances:
    It is no longer possible to accidentally change into a stance you are
    already in via macros (resulting in a global cooldown and loss of
    rage).
  • Whirlwind: Critical strikes with the off-hand weapon from this ability can now trigger Flurry and Rampage.
  • Flurry will properly refresh if a crit occurs with 1 charge left.
  • Improved Hamstring (Arms) effect is now subject to diminishing returns when used in PvP.
PvP



  • Diminishing returns on honor for kills is being eliminated.
  • Honor will now be instantly calculated, and available for player use.
  • Players that have the resurrection sickness debuff will be worth no honor.
  • Added
    new PvP daily quests that send players to Halaa and the Spirit Towers
    of the Bone Wastes. These quests are available for Alliance and Horde
    at their respective local quest hubs.
  • Arenas

    • Shadow Sight now increases damage
      taken by 5% rather than dealing damage over time. Duration has been
      reduced from 21 seconds to 15 seconds.


  • Battlegrounds

    • If a player dies 50 times or more in a battleground, they will no longer be worth honor for the remainder of that battle.
    • When
      you first enter a battleground, messages about other players joining
      the battleground will be linked together for the first minute. You will
      see a message in AV like "28 players joined" rather than a line for
      each player that joined. After the first minute, it will work as it
      always has. In addition all of the messages about other players leaving
      the battleground and getting marks of honor once the battleground is
      complete have been removed.
    • Alterac Valley

      • Captain Balinda
        Stonehearth's spells have been simplified, and she can no longer be
        slowed or locked out of a school with interrupts (although she can
        still be interrupted).
      • Vanndar Stormpike and Captain Balinda Stonehearth have had their health totals reduced.
      • Warmasters/marshals in Alterac Valley now increase each other’s maximum health and damage by 25%. This is a stacking effect.
      • Horde players will now start the battle closer to Drek’Thar and Frostwolf Keep.



    • Warsong Gulch

      • When
        both flags are held, the flag carriers will receive 50% increased
        damage done to them after approximately 10 minutes and 100% increased
        damage after approximately 15 minutes.
      • Flag carriers can now be tracked 45 seconds after picking up the flag.






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Ravnica

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Message par Ravnica Sam 9 Fév - 11:30



Professions


  • Added several new tradeskill items to the new Sunwell Daily faction vendor:

    • Enchanting recipe to shatter a Void Crystal into two Large Prismatic Shards.
    • Enchanting recipe to increase Defense Rating by 15 for chest armor.
    • Three jewelcrafting recipes to cut gems with spell haste from Dawnstones, Talasite, and noble Topaz.
    • Two new meta gem recipes.


  • Alchemy

    • Gift of Arthas now stacks to 20.


  • Cooking

    • Broiled Bloodfin now increases resistances to all schools of magic instead of increasing Stamina and Spirit.
    • New
      recipes, Charred Bear Kabobs and Juicy Bear Burgers, can be purchased
      from either Bale (Horde) or Malygen (Alliance) in Felwood. These
      recipes requires 250 skill to learn, and are created from meat found on
      level 48-56 bears. This will aid players in leveling up their cooking
      skill to 300 without fishing.


  • Enchanting

    • Reduced the materials required for Enchant Shield – Resistance


  • Engineering

    • Gagsprocket in Ratchet now sells the plans for the Minor Recombobulator.
    • Goblin Jumper Cables and Goblin Jumper Cables XL now display cooldown information in their tooltips.
    • Removed the level requirement for the Craftsman's Monocle.
    • The
      stun caused by engineering Bombs and Grenades is now considered an
      Incapacitate effect and uses the appropriate Incapacitate diminishing
      returns. Bomb and Grenades can now inflict damage to targets immune to
      Stun and Incapacitate effects.
    • A new recipe has been added for Rocket Boots Xtreme Lite, a
      cloth version of the Rocket Boots Xtreme. This pattern drops from
      Mechano-Lord Capacitus.
    • Rocket Boots Xtreme now have all their stat points allocated toward Attack Power, and will no longer have Stamina.
    • Rocket
      Boots Xtreme and Rocket Boots Xtreme Lite will cause players to drop a
      PvP flag if used while carrying one. (Warsong Gulch, Eye of the Storm,
      and Zangarmarsh)




  • Fishing

    • New Fishing Daily
      Quests! Visit the mysterious old man fishing at Silmyr Lake outside of
      Shattrath City to discover what treasures he has to offer.
    • Find Fish now correctly tracks Schools of Tastyfish and Muddy Churning Waters.


  • Herbalism

    • Ancient Lichen now has a chance to drop a Fel Lotus where it used to drop a piece of random green jewelry.
    • Black Lotus replaced by Fel Lotus in herbalism skinning tables for Outland creatures.
    • Increased the chance that Felweed, Dreaming Glory, Ragveil, and Flame Caps will contain a Fel Lotus.
    • Warp Splinter can now be skinned with Herbalism in heroic difficulty.


  • Leatherworking

    • Shadow Oil will now fit into Leatherworking Bags.



  • Mining

    • Increased the skill up potential for most smelting recipes.


Quests


  • New Daily Dungeon quests for both the heroic and non-heroic five-person Magister's Terrace dungeon at the Sunwell.
  • Dungeon
    and Group Quest Experience: The amount of experience awarded for
    dungeon and 5-person group quests in Outland has been increased in
    almost all cases.
  • The number of elite Shadowsworn Drakonid patrollers on the
    Ata'mal Terrace has been cut in half. Most of the remainder have had
    their patrol paths lengthened.
  • Increased the slots on Old Blanchy's Feed Pouch to 8.
  • The Thunderspike no longer sparkles for Alliance characters, nor does it show up on the mini-map when Find Treasure is in use.
  • "Zapper Fuel" is now flagged as a Sunken Temple dungeon quest.

Dungeons and Raids


  • All 25-player raid bosses have had their cash drops increased!
  • All 25- player raid bosses that drop set tokens will now drop an additional token!
  • Players will no longer require an attunement quest to enter Hyjal.
  • Players will no longer require an attunement quest to enter the Black Temple.
  • Players who have completed the attunement quests for Black Temple and Hyjal will be granted the title of “Hand of A’dal”.
  • You may now fight Prince Kael’thas and Lady Vashj without first killing all the other bosses in their respective dungeons.
  • The Unstable Cloud and Frost Breath spells are now treated properly as a movement impairing spells.
  • Non-corporeal Undead and Mechanical creatures are now susceptible to bleed effects.
  • Elemental
    creatures are no longer explicitly immune to poison and disease
    effects. Elementals with nature school immunities will still be immune
    to nature-based poisons, however.
  • Gems obtained through Heroic difficulty instances are no longer Unique-equipped.
  • Loot
    dropped by Doomlord Kazzak and Doomwalker has been changed to Bind on
    Equip. In addition, the cash dropped by these bosses has been
    significantly increased.
  • Scale of the Sands reputation will now be awarded in Hyjal at a much higher rate.
  • Caverns of Time: Heroic Black Morass

    • Rift Keepers and Rift Lords now have reduced hit points.


  • Caverns of Time: Mount Hyjal

    • The Vials of Eternity quest is no longer necessary for entry to Hyjal. This quest is still required for faction rings.
    • Azgalor's Rain of Fire now affects a smaller area.


  • Caverns of Time: Old Hillsbrad

    • The Human Illusion effect will now always be removed properly when a player leaves the instance.


  • Hellfire Citadel: Magtheridon’s Lair

    • Many
      gameplay elements of the encounters in Magtheridon’s Lair have been
      changed to decrease their overall complexity and difficulty.


  • Tempest Keep: Kael’thas

    • The Vapor Clouds in the Kael'thas encounter are significantly easier to see.


  • Tempest Keep: The Mechanar

    • The
      Mechanar: It is no longer possible to gain an additional Badge of
      Justice by bringing Cache of the Legion keys obtained in other copies
      of the instance.


  • Tempest Keep: The Eye

    • Void Reaver is now immune to Vindication again.



Items



  • Players will now be able to purchase level 70 Superior quality PvP items from reputation vendors.
  • Avatar Regalia: The two-piece bonus from this set will now be consumed by Vampiric Embrace as intended.
  • Bloody Brass Knuckles, Eerie Stable Lantern, Baelog's Shortbow, and Snakeskin Bag have been upgraded to Superior items.
  • Blue Suede Shoes can now be disenchanted.
  • Crystalforged
    Raiment: The two-piece set bonus will now work properly. Additionally,
    the four piece bonus will now only work on the next Holy Light cast, as
    intended.
  • Cyclone Regalia: Trade skills will no longer consume the Energized effect.
  • Deadman's
    Hand: This item's effect now works while the victim is sitting. In
    addition, its effect is now properly considered a root for purposes of
    being dispelled or removed.
  • Discombobulator Ray: This item will again not work on mounted players.
  • Frostfire Regalia: The resistance bonus from this set now works with the Burning Crusade ranks of Mage Armor.
  • Gladiator's
    Leather Gloves: This arena bonus will now properly school lock enemies
    when the damage from Deadly Throw causes them to stop channeling.
  • Gnomish Mind Control Cap: Victims of the Gnomish Mind
    Control Cap will no longer get Forbearance when the mind control is
    terminated due to Blessing of Protection.
  • Gnomish Poultryizer: This item will again not work on mounted players.
  • Goblin Rocket Launcher: Creatures will no longer gain health while affected by the Stun from this item.
  • Heavy Netherweave Bandage: It is no longer possible to have two players bandage the same target simultaneously using this item.
  • Netherweave Bandage: It is no longer possible to have two players bandage the same target simultaneously using this item.
  • Idol of the Crescent Goddess: The mana discount on Regrowth has been increased.
  • Idol of Feral Shadows: The bonus damage to Rip has been increased.
  • Idol
    of the Raven Goddess: The bonus healing, critical strike rating, and
    spell critical strike rating from this item have been increased. In
    addition, it no longer sometimes fails to apply the healing bonus.
  • Idol of the Unseen Moon: The cooldown added in a previous patch has been removed.
  • Idol
    of Ursoc: The bonus damage to Lacerate has been increased and the
    tooltip clarified to indicate it applies to both initial and periodic
    damage.
  • Idol of the White Stag: Duration increased.
  • Items
    intended for Retribution Paladins have had their stats adjusted.
    Retribution Paladins should see an increase in dps as a result.
  • Jade Pendant of Blasting: This item no longer increases physical damage dealt.
  • Libram of Absolute Truth: The Holy Light mana discount has been increased.
  • Libram of Divine Purpose: The bonus damage on Seal and Judgment of Righteousness has been increased.
  • Libram
    of Mending: The mana regeneration buff has had its duration increased.
    The name of the buff granted by this item changed to Grace of the Naaru
    to avoid having the same name as the Light’s Grace talent.
  • Libram of Righteous Power: The bonus damage for Crusader Strike has been increased.
  • Libram of Souls Redeemed: The bonus for Flash of Light has been decreased and the bonus for Holy Light has been increased.
  • Libram of Wracking: This item now increases the damage on Holy Wrath and Exorcism instead of decreasing their mana cost.
  • Masquerade Gown: The spirit bonus from this item will now properly trigger all benefits from the Tree of Life talent.
  • Mojo: A pvp-flagged player can no longer kiss Mojo and cause non-flagged players to become flagged.
  • Moongraze Stag Tenderloin can now be consumed by hunter pets that eat meat.
  • Noggenfogger Elixir: It is no longer possible using this item to keep the Old Hillsbrad human illusion outside of the instance.
  • Pendant of the Violet Eye: Paladin Judgment spells will again properly trigger this item.
  • Players can now only carry 80 Conjured Manna Biscuits at a time.
  • Steam
    Tonk Controller: This item can no longer trigger the Warrior talent
    Second Wind when it is driven out of range by the Warrior.
  • The On Use effect has been properly changed to passive for
    the following items: Blue Overalls, Brantwood Sash, Firewalker Boots,
    Gloves of Kapelan, Hellion Boots, Hibernal Gloves, Hibernal Pants,
    Kimbra Boots, Mistscape Gloves, Nightsky Trousers, Sacred Burial
    Trousers, Turquoise Sash, and Woolen Boots, Spinesever.
  • Tome of the Lightbringer: The block value and buff duration have been increased.
  • Totem of the Pulsing Earth: The mana discount for Lightning Bolt has been increased slightly.
  • Weightstones and Sharpening Stones: The bonus damage from these temporary enchantments now works while shapeshifted.
  • Winterfall Firewater: The tooltip no longer specifies only melee attack powe



User Interface




  • The Interface Options screen has
    been completely redesigned. AddOns that interact with the Interface
    Options screen will need to be updated.
  • Combat Log Improvements

    • New tabs are available for sorting combat messages.
    • ctrl-right clicking functionality has been added for individual information sorting
    • Colors may now be assigned for friends and enemies
    • The WoWCombatLog.txt file format has been changed to make it easier for programs to read.
    • The ability to chat-link player spells and talents.



  • Cast sequences work with slot numbers again.
  • GM messages now appear with a Blizzard icon near their name.
  • You can now declare war on a faction in the reputation UI while you are in combat.
  • Spell
    haste and Armor Penetration will now display on the character sheet.
    (Armor Penetration displays in the hit rating section). Spell
    Penetration now displays under the spell hit section.
  • Weapon enchants are now shown at the character selection screen.
  • The friends list now has a notes field per friend. Click on the note icon to add a note for a particular friend.
  • There
    is now a UI option to display free bag space. When turned on, your
    backpack will display the total number of free spaces available in all
    your bags.
  • You can now link quests into the chat log by Shift-Clicking on the quest name in the chat log.
  • Merchants now display how many pages of merchandise they sell (Page 1 of 2).
  • Guild Bank Changes

    • Ranks can now be set to allow withdraw of funds or allow repair with funds or both.
    • When purchasing a bank tab, it takes money out of the guild bank before it takes your personal money. This is logged as well.
    • Each Tab now has an info pane. This pane can be used for requests or for rules about the tab or anything at all really.



  • When
    looting Bind on Pickup items, the confirmation dialogue now lists the
    name of the item in the dialogue. You can now verify that you are
    picking up the correct bind on pickup item.
  • Bind on Pickup items that only you can pick up (Heroic Badges for instance) will no longer bring up a confirmation dialogue.
  • Players
    can now opt out of looting for group loot, round robin and need before
    greed looting styles. If a player turns this on, they will not get a
    looting turn in the loot cycle. This can be turned on from the
    right-click menu on your own portrait.
  • In Master Loot mode, all players in the group will see
    sparkles on corpses that have loot above the master loot threshold.
    This lets everyone see what the master loot items are, though they
    cannot interact with them. Only the master looter can loot those items
    still.
  • The names over the heads of nearby players who are on your
    friends list will appear in a different color now so you can tell when
    they are nearby.
  • Stacked items for sale at the auction house now display the per unit price and per unit buyout price in the item mouseover.
  • The
    profession UI search field has been improved and now allows for
    searching of more types of things. For instance you can search for
    items by socket color, by effect ("Critical Strike" for instance) or
    search gems by their effect ("Strength" for instance). In addition, the
    searching of items by level has been made more intuitive. You can now
    search for items by level with "15-20" to search for items that you can
    make that have a minimum level required of 15 to 20.
  • The Tooltip for player Dodge/Block/Parry in the character sheet has been changed slightly.
  • Optimized particle system rendering for improved frame rates.
  • The casting bar will now display properly when casting Blizzard (mage) or Rain of Fire (warlock) with spell haste.
  • For additional notes on Lua and XML changes please visit the UI & Macros Forum.



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Ravnica

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Message par Ravnica Sam 9 Fév - 11:31


World Environment


  • Alterac Valley, Arathi Basin, Warsong
    Gulch, Blade’s Edge Arena, Lordaeron Arena, and Nagrand Arena: Players
    who fall below the world in these environments will now die instead of
    being stuck.
  • Creature versions of Intimidating Shout have been changed
    to Frightening Shout, and the primary target of the ability is now
    feared instead of stunned.
  • Goreclaw the Ravenous can now be skinned.
  • Interacting with objects (chests, mining nodes, herbs) should no longer aggro neutral creatures.
  • Monstrous Kaliri have learned how to chase players going straight up.
  • Shardtooth Mauler: This creature now drops meat like other bears.
  • Outland Rare Spawn

    • The following creatures have had their hit points and damage significantly
      reduced: Collidus the Warp-Watcher, Fulgorge, Hemathion, Kraator,
      Marticar, Morcrush, and Nuramoc



Bug Fixes


  • Fixed an error that was causing many auctions to never complete due to the item no longer being on the auction house.
  • Splintertree Raiders will now respawn with Torek if Duriel Moonfire and her guards are killed while the Raiders are still alive.
  • Female Draenei can no longer become stuck under a root in the tunnels leading to Blackfathom Deeps, Ashenvale.
  • The quest description text for "The Corpulent One" no longer refers to it being a group quest.
  • Saber/Tiger Mounts will now make footprints when walking backwards in snow.
  • Ogri'la Peacekeeper's weapons have been scaled properly.
  • Unplugging speakers/headphones during the opening cinematic will no longer freeze the cinematic until canceled.
  • Pets are now able to properly attack mobs near the walls on the ramps in Zul'Aman, Bear Wing.
  • The
    flag on the battle map in Eye of the Storm will no longer show up as
    Horde controlled even if an alliance player has picked it up.
  • Channeling spells will no longer continue to show the channeling bar after zoning into arena battlegrounds.
  • Blood Elf corpses now properly have loot in Alterac Valley battlegrounds.
  • Nazan
    in Hellfire Citadel: Ramparts will no longer sometimes not land on the
    ground until after Vazruden the Herald is killed or Nazan is heavily
    damaged.
  • It is no longer possible to be saved to a Heroic instance while not meeting the requirements to get into it.


Dernière édition par le Sam 9 Fév - 21:32, édité 2 fois

Ravnica

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Message par gallanael Sam 9 Fév - 13:17

Mais quel floodeur ce Ravnica Very Happy

gallanael

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Message par Zenaku Sam 9 Fév - 13:57

Encore du Bon pour la Vindicte Smile
Zenaku
Zenaku

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